Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Lördag & söndag

Av Emilie - 18 juni 2012 21:52

Lördag....då började vi dagen med lite gos i sängen. Frukost och sen dusch/bad.

Vi var klara lagom till kl. 10, ja för er som missat det är det melodikrysset då, inget man vill missa en lördag.

När det var avklarat påbörjades bullbaket. Lukas hjälpte till såklart. Det gick ju jättebra, tills mitt tålamod tog slut eftersom jag glömt äta något. Men som tur var var degen nästan slut samtidigt som mitt tålamod. Jag ville sååå gärna gå och hämta en av hans födelsedagspresenter, ett bak-kit, men jag lät bli.

Kl 15 hade vi bestämt cykel picknick med Lisabeth och Fredrik. Så jag mekade ner Rilles sadel, packade ryggan med alla tänkbara kläder i det märkliga vädret. Tog Tösen med oss och cyklade ner till Ica. Det funkade bra. Tills Fidde försökte hjälpa oss genom att locka på Tösen upp för backen, det slutade med att vi nästan hamnade i diket. Så han fick ta Tösen, ryggsäcken hade han redan eftersom den var lite för stor för att ha på ryggen när Lukas satt bakom :)

Vi cyklade bort till dammen och grillplatsen, det var mysigt, trevligt, skoj och skönt att få några minuter när nån annan underåller Lukas. Han är ju inte så jobbig men nån minut bara när nån annan går iväg med honom är sååå skönt.

Vi cyklade hem, upp för backen och kom egentligen inte ens hem, för grannarna hade kommit hem så vi stannade till där i sandlådan. Lördag kväll bjöd på fiskpinnar och spenat, min favorit och Lukas hivade i sig ordentligt.

Söndag förmiddag bar det av till en sjö utanför Hagshult, med grannarna såklart. Vi var där redan vi d 11, laddade med fiskespön och grillkorv. Pojkarna testade, i ett obevakat tillfälle att gå liiiite långt ut i sjön med gummistövlarna på. Och så klart hade varken jag eller Emma packat extra kläder. Lukas kunde få sina regnbyxor på sig, men dprang runt barfota. Jesper fick så småningom extra byxor av ett par vänner som skulle komma ut men var lite efter oss, så dom kunde åka förbi och hämta.

Kl. 14 var vi hemma igen för vid 16-17 skulle vi äntligen hälsa på Viggo, 2 månader gammal och vi hade inte hunnit hälsa på ännu. Visst vi hälsade på Marina, Ola och Elsa med :)

När vi kom hem från sjön satt Richard på trallen och sov, eller han vaknad eju när vi kom, men jag glömde visst det där sista han sa innan han åkte, att han lämnade nyklarn ahemma :)

Hans saker fanns i en annan bil än den han åkte hem med, och dom orkade tydligen inte komma in och lämna det, bara det att där fanns även hans enda rena kläder och mobil. Jätte lyckat.

Lukas och Elsa lekte jättebra tillsammans, inget bråk, mer än det som jag fick när han inte ville åka hem :)

Nu får det räcka med skrivandet för idag...

Lukas i sina nya regnbyxor/överdragsbyxor på cykel picknicken

Hampus och grabbarna

Tindra på jakt efter Tösen :)

Där fanns en fin bro med