Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Sol sol sol

Av Emilie - 4 juli 2012 20:58

Det är sååå härligt nu när solen är här.

Alla är så semestersugna överallt, men jag ska ju först jobba klart denna veckan, tors, fred, lörd, och sen har jag två veckor kvar som hotellchef :)

Eller chef överallt eftersom det bara finns jag. Och ingen annan som är i vägen :)


Igår var vi och hämtade hem vår lille gos. Som vi saknat honom!

Han var helt sprallig och galen. Massa bus, med Fidde och Bettan som också kom på grillpremiär.

Sen slocknade han halvvägs hem, precis enligt plan. Han somnade strax efter 20 och ändå var det helt hopplöst  att väcka honom. Fick sätta på musse DVD och på hög volym, då vaknade han till slut.


Idag ville vi inte jobba ändå till 16 så vi gick hem 15.15 Såååå skönt att kunna göra så.

Men inte fick jag med mig Lukas från dagis ändå :) dom hade nån båtbana med vatten som alla barnen lekte med. Tror inte ens det var totalt 10 barn på dagis och alla samsades. Skönt att det var 4 inkl. Lukas från hans avdelning där idag iaf. Tillsammans med deras nya pedagog, eller han blir deras efter sommaren iaf. Tom.


När vi tillslut kom hem, sprang Lukas till Jesper och jag in för att tvätta, fick mig en mindre trevlig present från Tösen, som antagligen ätit alldeles för mycket som hon inte borde, i stallet igår. Luktde mumma i hela huset.


Det har stojjats här hemma idag med Jesper och efter maten hoppade vi in i bilen och åkte till närmsta badplats. Synd att det inte finns någon närmare, men tur att det inte är längre än några kilometer iaf.



Pojkarna lekte loss i vattnet, kallt som det var :) Sen på väg hem blev han lite sömnig, bara det att han inte ville äta innan så han fick göra det innan sängen. Han åt massor, så tur var väl det att jag frågade.


Klockan rann iväg innan han somnade men jag hoppas han är lite piggare imorgon ändå.


På söndag ska jag och Lukas åka med mamma till Göteborg (Säve) när hon ska tävla. Kom och hälsa på oss, ni som kan vetja!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards