Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

Back to work

Av Emilie - 20 augusti 2012 20:57

Idag var det dags att börja jobba igen.

Lukas var väl förberedd och somnade i lagom tid och vaknade lätt imorse.

Lätt att lämna när fröken Tom kommer och möter oss i hallen och tar med sig Lukas in efter lite snack.

Han fick ha blöja på sig på morgonen för vi har inte kommit till morgonkissningen ännu.

Men han hade fått gott om kläder med sig och det hade behövts. En gång tog dom på sig skulden själva fröknarna, orutin och inte helt sammansvetsade ännu. Lukas måste man ju ta med på toa inte fråga. Vilket jag påpekade idag.

Lite klantiga var vi dock när vi kom hem och hoppade ur bilen och skulle kissa. Ännu hjälper jag Lukas hålla lite medans han kissar. Men jag hann inte få tag tillräckligt, så det kom i brallorna och kalsongerna. Så av med dom med :)

Dock hände det vi väntat på ikväll. Jag och Lukas pusslade lite på hans rum. Han skulle lägga tillbaka ett och hämta ett annat, det kom en liten prutt och jag såg på honom att nu är det nog dags.

Jag frågade honom om vi skulle gå och bajsa, han sa ja och gick och satte sig på pottan och bajsade.

Sån sensation! Jätteroligt!


Nu ska jag nog sätta igång en film för jag vägrar titta på Dallas!!!


Min arbetsdag gick snabbt och lätt, mycket att komma ifatt med.

Och helgen har vi spenderat med Richards släkt i Hökensås...ingen fiskelycka alls för nästan nån i år. Bara en fisk kom upp av alla 20 deltagare, alla fiskar inte men nästan :)

 
 
Ingen bild

Lisabeth

21 augusti 2012 12:09

Fiskarna kände att det var två stycken spön som fattades så de brydde sig inte om er ;-) Tro du inte det var så?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards