Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Galet arbetspass

Av Emilie - 26 augusti 2012 08:22

Idag är jag trött, harjäääkligt ont i fötterna, benen känns som oböjbara stockar, och halsen har nog hittat lite av Lukas bakterier, eller så är den också bara trött efter allt tjöt om pengar igår :)


Igår firade en Hamnfestival i Hillerstorp.

Dom passade även på att inviga ett nytt konstverk strax utanför oss och var klara strax innn lunch.

Vi trodde väl att vi skulle på nånstans mellan 100-200 gäster. I början var vi lite tveksamma när det var två gäng med pensionärer som kom... som var så snåla och ville använda sina vanliga pensionärskuponger då dom betalar 60 istället för 80 som dagens lunch kostade. Jag påbörjade ett sms till Rille om detta men kom bara halvvägs. Sen bröt helvetet löst.


Vi hade inte full styrka på personalen heller eftersom vi hade sparat 2 inför kvällens bravader.

Jag stod i kassan i 1,5 timme utan att kunna gå där ifrån, mer än det allra nödvändigaste med bestick, tallrikar, glas, dricka osv. En vanlig lucnh har folk lunchkuponger som dom kan lägga på disken och  allt flyter på smidigt och man kan springa och hjälpa till lite, men nu, alla skulle ju betala  med kort oftast och det tar ju några sekunder. Och barnen fick äta gratis så varenda barnfamilj kom ju. Så vi hade konstant kö ut till dörren minst i 1,5 timme. Vi fick in nästan 230 betalande gäster och sen alla deras barn, 100-150 st uppskattningsvis.

Helt jäkla galet, men det är bara uppvärmning tills Leif Mannerström kommer och gästar oss en lunch, 5/9 om nån vill se honom :)


Som om inte det var nog skulle även en bröllops mingelfest preppas. 70 gäster som skulle ha ca 2 av varje sort, mingeltilltugg. Minst 5 sorter gjorde vi dessutom och riktigt goda grejer, som hade några moment i sig.

Men vi hann precis med det också. När vi skickade iväg den bilen hade vi typ 2 timmar att få in en känsla av Räkfrossa i lokalen. Att vi ens skulle vara hos oss och inte nere i kalla hamnen under bar himmel fick vi veta 16.30 typ. Efter lite övertalning.


Märkligt nog så hade Hillerstorpsborna valt att vara tidiga idag och började dyka upp 18.15-18.30 på nån öl och snack med polarna. Jag som var GENOMSVETT behövde ju gärna en liiiiten uppfräschning med, men jag hann...att man alltid ska hitta, det är ju märkligt!


Sen körde vi fullt ös igen. Alla 125 vuxna och ca 50 barn skulle åter igen passera kassan för att handla dricka... nu fick jag lite hantlangning men ändå, nu började benen bli något stela med.

Nån sa vid ett tillfälle att klockan var 20.45, jag trodde jag dog. Kändes som 23.

Vid 22 bestämde vi att vid 23 stänger vi. Det började dyka upp alla sorters fyllon och det hade vi inte lust eller ork med. Och det var ganska skönt. Såklart behövde stället en uppfräschning eftersom hotellet var fullbelagt så 23.50 stämplade jag ut, började 10.30, GÖTT!


tur att jag inte kunde börjat tidigare för då hade jag nog fåt göra det. Jag körde ju Rille och LUkas till tåget i Gnosjö så dom kunde fira Olivia, det gick 10.07 Att det alltid känns sorgligt att vinka av nån så, vid ett tåg eller buss. Dom kommer ju hem idag igen vid 13 tiden ska jag hämta dom.

Tågresan igår hade gått bra, dom hann med både äpplen, 20 minuters försening p.g.a ett havererat arbetsfordom på vägen, sovstund och säkert massa annat spännande.

Det var ganska tråkigt att missa Olivias födelsedag men det var inte så mycket jag hann tänk på igår iaf.

Och att träffa resten av släkten och Sofies vänner med barn är alltid trevligt...


Dagens schema, vakna kl. 9, inte ens det kunde jag, sova länge vaknade vid 8...

städa ett hotellrum på jobbet för vi behöver ha det till inatt, hämta lukas och richard, hämta Tösen och fika, och sen hem igen och röja lite för då kommer rörmokaren och tar bort vårt element, kan ju inte ha det såhär stökigt, han är ju ändå stammis på jobbet. Och vänta på att grannarna ska komma hem med sin supersöta valp :)


Oj oj oj, välkomna till slutet av denna superlånga text, men nu vet ni hur jag har det på jobbet ibland :)

 
 
Ingen bild

Lisabeth

26 augusti 2012 11:58

Oj vilken dag du hade! Hoppas du hann vila lite innan du fick åka iväg igen.

 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

26 augusti 2012 20:26

Inte avis alls.... jag har det nog precis tvärtom på mitt jobb med alla mina siffror. Ibland är det så långtråkigt att man nästan somnar.
kram j.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Bengt

Bengt

27 augusti 2012 11:12

Du hadde behövt ett par shaker under tiden, så hadde du dansat upp ur sängen:-))

http://wwww.bepa.se

Emilie

27 augusti 2012 21:01

Säääkert, det handlar nog mer om mina dåliga leder i fötterna, knäcker jag dom "lite" innan jag går upp så går det bättre

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards