Direktlänk till inlägg 29 september 2012

TLC

Av Emilie - 29 september 2012 20:46

Jag har upptäckt att jag helt plötsligt TLC, tv-kanalen. Den är så bra att slötitta på.
Say yes to the dress, massa bak-program, I didnt know I was pregnant osv.

Vi satt igår och kikade på telia abonnemangen, eftersom alla våra har gått ut i bindningstid.

Men om vi skulle binda upp oss igen skulle det bli dyrare. Och inte skulle vi få nåt på köpet. Vad är det liksom??

Här har man vart kunde i alla år man kunnat, sen jag flyttade hemifrån. Vad är man värd då??

Problemet är att den hastighet vi har nu, 12-24 finns inte längre och vi måste då välja 30 istället, bara det att det är en del dyrare i månaden, just nu betalar vi lika mycket som 8 abonnemanget kostar.

Även om vi får billigare i 6 månader och nåt mer i 3 månader så blir det 150:- dyrare totalt på 2 år. Fine det är bara 150:- på 2 år, men ändå?? varför binda upp sig?


Telia är så medvetna om att många av deras kunde inte speciellt många val av andra leverentörer.


Anyway. Jobbet idag gick ju smärtfritt. 90 års kalas med supergod mat och supernöjda kunder.

Kul att jobba när dom uppskattar och valt god mat. 16.00 stämplade jag ut, lagom för ett lördags kalas.


Jag hämtade Lukas och Rille och Fidde som var hemma hos Fidde och Bettan. In kom även grannarna eftersom både Lukas och Jesper velat träffats hela dagen. Rille och Fidde åkte senare på 30 års fest och Jesper stannade hos mig och de andra grannarna gick hem :)

Det blev dags för lite riktig mat, färskt torskfilé, med haricot verts lite sparris och rödvinssky med bourgignon touch.

Sååå grymt gott och tillslut fick Lukas i sig de sista tuggorna så vi fick lite ostbågar med.

Under tiden tittade vi på Disney cahnnel filmen, en av lilo och stich filmerna.


Efter att filmen var slut var det bums i säng, och han somnade på bara nån minut. En toppendag!


     


Snyggves sovstil fredag morgon. Vi var ju hemma och vabbade allihopa. Lukas vaknade 6.30 jag fick övertala honom att somna om hos oss eftersom solen var vaken tyckte han att man skulle gåå upp. Men jag sa att nu är vi hemma och är sjuka då får man sova lite till, tack och lova somnade han om :)

När jag vaknade låg jag med ryggen till Lukas, på sidan, bara det att han hade lagt sina ben över mig, det gjorde ju lagom ont i ryggen! Så här snyggt låg han då, skönt tvärs över sängen :)

 
 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

1 oktober 2012 20:54

Allt med abonnemang är en djungel tycker jag, oavsett om det är bredband, tv eller telefoni. Och allt är för dyrt, en 500ing i månaden hade varit lagom att betala för allt men med det kommer man ju inte långt....
Är Lukas piggare nu eller? Är hemma tror jag vi har en liten grabb med magont, har visst skrikit nästan hela dan när jag har jobbat men nu sover han äntligen :)

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards