Direktlänk till inlägg 14 december 2012

Äventyr

Av Emilie - 14 december 2012 19:09

Idag har vi varit på äventyr.
Det började typ 8.30 då vi åkte hemifrån. Ner till vårdcentralen för att träffa barnmorskan så jag skulle få lite mer p piller. Jag har ju provat en ny sort i tre månader så dom ville ta ett blodtryck och det var helt normalt. Innan vi gick dit gick vi in på vårdcentralen och gnällde lite på sköterskan. Så hon la in mitt nummer så vi skulle bli uopringda på en gång och äntligen en annan sköterska som förstod att jag var lite arg. Jag hade ringt både onsdag och torsdag morgon och sen fått svar att dom skulle ringa upp under dagen när hon pratat med bvc. Men ingen ringde på hela dagarna. Klockan 9.55 ringde dom mig och 9.20 fick vi tid hos läkaren.
Medans vi väntade såg jag en läkare, en gammal gubbe som jag inte ville ha, och klart det blev han, dessutom var han dansk!

Men tji fick jag, han lyssnae verkligen och förstod mig, vi fick åka till Värnamo sjukjus och röntga lungorna, han var lite motvillig men sköterskorna var jätteduktiga på att handskas med barn och gav honom lite tid. Han fick massa klistermärken av dom, 5 iaf. Sen skulle vi tillbaka till VC men tog vägen över jobbet och snek lite mat och min goda mjuka pepparkaka med lite frosting och valnötter på. På VC tog läkaren in oss på en gång även om det var under lunchtid, han hade inte själv sett bilderna men bara fått ett utlåtande från läkaren på sjukhuset. Ev har han lätt form av astma, iaf ingen bronkit som dom /letade" efter. Så nu får vi vänta på tid hos en barnläkare på sjukhuset som troligtvis kan lite mer om barnsjukdommar osv vad det kan vara, eller om han bara har känsliga luftrör så han får denna eviga hosta som han förhoppningsvis växer ifrån.

Hem kom hi kl 14 ungefär efter att ha väntat på att apoteket öppnat så vi fick lite vanlig slemlösande med oss hem och ny lepheton som gått ut i datum här hemma så vi kan behandla tillfälligt iaf.

Richard är på julbord och nu har vi mys och tittar på Toy Story 2

Trevlig helg!

 
 
Ingen bild

Sofie

16 december 2012 08:37

Gud va skönt att höra. Det var på tiden!! Hoppas det kommer lite vettiga svar från detta nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards