Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Juletid

Av Emilie - 31 december 2012 00:10

Då har det gått en hel vecka sen julafton.

Nu är vi äntligen hemma i lugn och ro igen, eller ja förutom förberedelserna inför imorgon.

Det blev lite farande och flängande.

Sist jag skrev var förra lördagen efter godisbaket med tjejerna.

På söndagen hade jag stalltjänst och sen for vi iväg till mamma och pappa.

När vi kom var pappa i stan och mamma jobbade, Kim & Anna kom före oss så vi blev lite välkomnade iaf :)


Strax efter kom Sofie och Jamie så vi tajmade det ganska bra utan något förutbestämt.


Julafton firades tradtionsenligt, för vår familj iaf. En promenad med Ida, Johan och Chabbis hann vi med på förmiddagen, Lukas på snowracer som Richard drog för det mesta. En riktigt nöjd Lukas. När vi kom tillbaka skulle pappa säta igång med plogningen efter all snö som kommit under kvällen och natten. Lukas skulle få åka med men vid kisspausen sa han att allt var snurrigt och ja tro ja det eftersom han knappt ätit nån frukost och busat ganska bra i snön.


Jag fick mig ett litet passa med att sopa av alla, 5 bilar och flytta dom så pappa kunde ploga där med.

Lyckades såklart fastna med en bil som stod lite för långt ner i backen för att orka upp i halkan.


Gröt och skinklunch, Kalle och sen tomten efter mycket om och men hittade tomten fram, tyvärr missade mamma det som "var ute i stallet". Lukas var såååå glad när vi fick syn på tomten smygandes utanför :)

Han blev inte rädd utan jätteglad och hjälpte till att lämna ut paketer.


Många paket blir det med tre små barn i familjen.


Kim och Anna hastade vidare till deras nästa firande. Medan vi förberedde julmiddagen.

Med alldeles för mycket mat som vi åt så mycket vi hann av de kommande dagarna.


På juldaagen hade jag, Rille, Sofie och Jamie bokat bio, Hobbit. Så mamma och pappa fick passa barnen.

Lukas fick gott om tid ute i snön som tur var. Först skidåkning med mamma och sen snowracer åkning med pappa, dom hade även spårat efter tomten :)


Annandagen var det dags att packa oss hem igen, slängde in en tvätt och fick hängt upp den innan vi skulle till Richards föräldrar. Där blev underbart god kalkonmiddag. Och ny julklappsutdlening.


Nästa dag for jag och Lukas till Göteborg för att hälsa på Sofie och Olivia, Jamie med såklart men han jobbade ju.

Vi passade på att bada på äentyrsbadet såklart. Lukas älskar det där.

En snabb visit hos Therese. Alldeles för snabb :)


I lördags var det dags att åka bil igen. Hemåt. Just det på väg till GBG stannade vi på Holmgrens som hade ett riktigt bra erbjudande på Besafe bältesstol till Lukas, han har vikten och längden för att få byta stol. Och när den kostade 950:- iställe för 1400 som billigaste på nätet så var det lätt val. En röd ville han ha. Så nu kan de små kusinerna åka tillsammans lite lättare. Eftersom Jamie jobbade och hade deras bil var det bra tillfälle med :)


Han får ha kvar sin vanliga stol med så han får bestämma själv. Idag har han åkt i båda :)


Idag har vi börjat röja lite här hemma inför imorgon, då blir vi totalt 8 pers plus Lukas.


Kvällens meny får ni följa på Instagram imorgon :) ("bummans" om du inte redan följer)


Lite bilder är det läge för nu och Gott Nytt År allihopa!!!


           




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards