Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Schema

Av Emilie - 16 januari 2013 20:43

Imorgon ändrar vi schemat lite.

I vanlig fall börjar Lukas dagis vid 11 och han vill aldrig åka dit då, han blir blyg och låst när jag lämnar när alla är pigga och stojjiga av att ha varit ute 1 timme. Eftersom det inte funkar så bra provar vi en ändring, att han kommer 10 istället. Jag kommer lämna honom påklädd och redo för att gå ut och innan de andra gått ut, så jag lämna honom inne. Och dom går sen ut tillsammans. Jag hoppas det ska funka bättre. Det blir en period i alla fall för från 1 mars behöver jag börja vid 8 på morgonen eftersom vi ska återuppta vår dagliga frukost och lunch catering till ett företag, så en personal får vara där hela dan. Jag kommer vara där onsdagar.


Idag var det riktigt lyckliga barn, dom hade vart ute sen 15.00 då dom ville gå ut. Till 16.30 när jag kom.

Dom var på kullen och åkte på allt möjligt och tillsammans ner.


Men detta ger ju mig mer tid hemma på kvällarna och mer tid för bra rutiner och träning. Det kan behövas nu inför utmaningen. Så får vi se om LCHF verkligen fungerar på mig. Hela vägen.

Mitt mål, dröm mål är 10 kg och ca 5% fett. Vi får se på lördag vid "invägningen" om det hänt nåt sen förra veckan.


Medans jag är på Zumban på lördag ska Lukas och Richard vänta i stan och nu kom reklam att Dino från Dinosaurietåget kommer vara på Nybergs, ett stenkast från Kålgårdsarenan där jag kommer vara, undra hur glad han kommer bli att får träffa honom :)


Nu tar batteriet slut i datorn, ha det bra i snön!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards