Alla inlägg under februari 2013

Av Emilie - 13 februari 2013 21:59

Vi hade ju självklart mysiga stunder idag med men man glömmer dom så lätt ibland

Av Emilie - 13 februari 2013 19:30

Js idag skulle vi ha en mysig dag hemma med kul aktiviteter. Rida, åka skidor osv. Jag tog ledigt för vi skulle till BVC läkarn vid 14.15 Och kolla tungsträngen. Idag fick vi hålla och tvinga upp munnen, så envis var han. Så nu ska vi få åka till V-mo så dom får kolla på det innan dom gör nåt, blir tokig på väntan. Ska man behöva göra fyra besök för att få nåt gjort??

Jag väcktes till och från från kl 5 av Lukas mummel, vid sju fick jag nog och han bara fnissar. Richard hade så ont i ryggen idag att han inte kunde jobba så han gick upp med honom till tvn. Jag sov till åtta. Vaknade med huvudvärk och ont i halsen, tittade jag ut sprängdes mina ögon, så inte så bra dag.
Lukas som igår absolut ville ut och rida ville absolut inte det längre. Han skulle bara spela på pappas dator och det är ju inte så lätt så han sitter där och gapar efter hjälp hela tiden. Till slut fick jag med honom ut. Vi tog skidorna, men hans stövlar lossnade hela tiden, det gick ganska bra i övrigt men när vi skulle ta av dom och gå tillbaka och byta till hans nya stövlar bröt det samman. Han skulle ta med dig stavarna tillbaka. Det blev mycket skrik och gap och slängande och slående med de där stavarna innan han kom de 50 meterna hem. Vi samlade oss, handlade och åkte till läkarn. Hem och fikade och senare gympa. Matvägrade och var dyngtrött och ville bara gå och sova. Så nu får jag massa återhämtningstid innan jobb imorgon. Jag hoppas han vaknar pigg och glad och jag med. Så vi får en mysig förmiddag tillsammans.

Av Emilie - 10 februari 2013 19:06

Denna helgen, men mest söndagen var väldigt energigivande. Idag fick jag gå upp i tid, skulle ge hästarna frukost. När jag kom hem var grabbarna vakna och satt sig i soffan.
Kl 10.30 åkte jag och Lukas till stallet igen för en promenad med shettisarna för Lukas och Jesper. Det var dom riktigt nöjda med. Vi vuxna med, nöjda barn, sol och frisk luft, vad mer kan man begära??

Hem och lunchdags, det blev rosa våfflor till grabbarna, och jag åt keso m vispad grädde och hallon, helt ok faktiskt. Lite lugn här hemma sen kom ett sms från grannen som undrade om Lukas ville komma in och leka, men Lukas ville leka ute. Det säger han inte ofta så det gjorde vi såklart. Hag skottade av lite och killarna stojjade runt, Emma skulle skotta lite med deras snösläde men då ville dom åka på den, det blev en riktig karusell när man snurrade dim, som vid slägg kastning :) att dom satt kvar så det snurrade. Sen tog vi även en sväng till skolans pulkabacke, och lekplats.

När vi kom hem var söndagsmiddagen klar, stek med väääärldens gooodaste sås. Nu är vi nydyschade/badade och dags att hoppa i säng.

Hoppas ni haft en lika bra helg, eller söndag iaf för lördagen var inte mkt att hänga i granen :)

Av Emilie - 6 februari 2013 22:01

Inte en lugn stund på jobbet. Vi har en "liten" dramaqueen som skulle ringa facket efter F påminnt V att fylla på drickavagnen efter sig, vi har tydligen en ohållbar arbetssituation och han klarar inte stå i mitten längre. Men gör man en albatross av en fjäder heeela tiden så är det vi andra som har en ohållbar situation. Denna gången vågade han ju till o med ta upp det med mig, mwn i vanlig ordning gick han backa och be om ursäkt. Men om man väljer sina ord från början behöver det inte alltid bli sånt jävla drama.

Ja jag är trött på V men hon får såklart en chans att bättra sig, jag sa i tisdags morse vad som gäller, och än så länge funkar det tillräckligt.
Jobbet lär ni få höra mer om, mest för min skull för jag behöver få ur mig.

Lukas hade sååån otur idag, på pulkan hem från gympan. Vi skulle över en liten snövall, och såklart välte pulkan och han fick släng på huvudet och slog munnen i gatan, så fin fläskläpp direkt.
Han ser dessutom mycket fram emot BVC besöket imorgon, att dom ska titta på hans för korta tunga :) han är så sötnär han är med på noterna och ser fram emot det och är så stolt över att göra det.

Dagens träning fick bli skottning och hämtning av Lukas med pulka. Är lite mör i kroppen efter gårdagens pasd, måste hinna med det fler ggr.

Dags att hoppa i säng, och läsa lite. Gonatt!

Av Emilie - 4 februari 2013 21:31

Vilken jävla bajsdag, helt enkelt.
Januari har varit toppen på jobbet, det har inte varit jättemycket att göra men min lagkamrat och jag funkar så bra ihop, jag behöver aldrig fråga om saker är gjorda, tvivla på att det är ordentligt gjort osv. Idag blev det ändring. Den tredje parten kom tillbaka, efter ett misslyckat provjobbningsförsök på ett annat ställe. Bara att hon var tillbaka nånstan i huset gjorde mig irriterad. Och massa småsaker poppade upp ochh byggde på min irritation. Just nu dör jag långsamt på jobbet.
Från att trivas jättebra och vilja jobba och göra saker, till motsatsen.
Och i gammal anda för att klara av känslorna blir man sugen och vetskapen om negerbollarna i kylen gjorde det inte bättre. Dagens fångst blev tre. Men nu är dom i frysen.

Jag kanske får skaffa en boxsäck hem för att avreagera mig på.

Idag har jag inte gjort så mkt, måndag är vilodag. Då är matschemat klart och handlat under söndagen. Bara lugn och ro hemma, med Lukas.
För sen kommer veckan: tisdag- stallet
Onsdag- lukas gympa och jag promenerar sen mat och sen hemmagym.
Torsdag- kvällsjobb sen direkt till kondition & styrka passet hemma efter åtta
Fredag- händer alltid nåt
Lördag- normalt Zumba i stan, inte denna veckan men de andra
Söndag- igår passade jag på att springa en runda innan all snö idag. Oftast nåt träningspass kan jag klämma in. Så måndag är återhämtning och lugn och ro, efter jobbet iaf.

Av Emilie - 2 februari 2013 19:37

Ja va besviken jag blev på vågen idag. Hemma var den snäll, visar nu -2,2 kg, men scannern visar ju hela sanningen och det var minskande i muskler, eftersom jag inte äter tillräckligt med protein, sa pappa. Så nu får jag tänka om min frukost, som nu består av smoothie, får byta ut till mer ägg, makrill, kvarg... Ja vi får se. Nu är det två veckor till nästa invägning och Zumba, synd att det är så långt till Zumba men vägningen är väl bra. Då har jag chans att hämta hem det här.

Nu ikväll har Lukas envisat sig en timme om att inte plocka upp lite småsaker ffrån ett kinderägg, efter en timme var han så trött att han gav upp och gick och la sig, jag sa att då borstar vi tänderna och lägger oss, 18.30 Han studsade iväg och borstade, han visade helt plötsligt glatt ochh puggt humör, jag sa till honom att han har fortfarande chans att plocka upp och att vi sen återgår till soffa, godis chips osv. Han tog chansen och fixade det snabbt.

Jag blir så trött när han gör så. Bara att vänjavsig att använda tålamodet :)

Av Emilie - 1 februari 2013 21:33

Jo idag slog vi till med lite fredagsmys. Richard åker till Karlsta på hockey och kommer hem sönd kväll så då får man passa på. Vi ville ha hemmagjord LCHF pizza, lukas gillar bara köpepizza så han valde fiskpinnar och fjärilsmakaroner. Perfekt kombo :)

Jag tror jag är den enda i 90 dagars utmaningen som åt pizza ikväll när det är vägning imorgon :) eller jag gissar att det är vägning, jag vill iaf!

Imorgon spenderar Lukas lite tid med farmor, dom ska bla köpa glass. Sen stannar vi där och äter lite mat och dricker lite vin. Lukas får hålla sig till sin pysch, vi ska lära honom de olika namnen nu, julmust lärde Elsa honom.

Just det igår pratade dom lite på dagis om Lukas tal, vi har inte tänkt på det och inte personalen heller, men så fick dom syn på Lukas korta sträng under tungan,, den går typ ända ut till tungspetsen. Detta gör att han har lite svåry för vissa saker, slicka sig om läpparna och säga L. Dom hade studerat honom lite och tydligen får han till L genom att vrida tungan på nåt vis.
Vi vet ju om att den är sån, men har inte tänkt på det. Så idag ringde jag BVC så dom får kika på det och skicka oss vidare till barnmottagningen. Torsdag fick vi tid, härligt med snabba ryck. -

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards