Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Underbara sol

Av Emilie - 24 mars 2013 22:27

Vi har haft ännu en bra helg!
Solen gör absolut sitt men det blir ju såklart vad man gör den till. Förr flängde vi runt varenda helg, minns inte vad vi gjorde men det kändes som vi aldrig var hemma. Men nu håller vi oss nära hemma oftast. Man får ju även ut mer av helgen när man själv sover ordentligt på veckorna och inte behöver sova ifatt hela helgen.

På lördagen blev det såklart Zumba för mig. Lukas fick busa med farmor. Richard var på fest på fredagen under fredagen så han kom dit snart efter jag lämnat Lukas. Tösen fick spendera dagen hos Sara för att slippa tänka på henne hela dan då det skulle bli litw flängande. Efter zumban åkte jag till HM, just det först fick jag glädjebesked på scanningen så nu ska jag hålla i det här, jag ville ha nåt till mig själv men hann inte med att ta mig tid så jag gicktill pojkhörnan istället. Lukas fick lite nya strumpor och en ny kalas outfit. Skitsnygg blev han. Lämnar inga detaljer ännu eftersom hälften av familjen får se den till påsk, vill surprica lite :)

Pojkarna ville ha mackedonk, jag stod emot! Tog lite vatten för jag behövde mer efter det SUPERsvettiga Zumba passet. Jag har aldrig svettats så mycket! Jag överdriver inte nu!

Sen snabbt hem så grabbarna kunde duscha och sen iväg till Richards faster på kalas. Trevligt umgänge och god mat. Vad mer kan man önska en lördagkväll?

Idag slappade vi lite först, sen lite disk och tvätt röj. Planerade matveckan och sen handlade jag och Lukas. När vi kom hem kom även grannarna hem så vi bestämde riddejt. Vi fick en soliga och härlig promenad. När vi kom hem fick vi veta att vi skulle på söndagsmiddag om en timme. Vi satt och njöt lite i solen och i lä sen hoppade vi in i duschen jag och Lukas och sen iväg. Jättegod Porterstek fick vi. Det är så himla gott!!!

Och nu sitter vi här och tittar på Johan Falk som vanligt på söndagarna :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards