Direktlänk till inlägg 5 november 2013

Kåldolme- helg

Av Emilie - 5 november 2013 20:53

            Så i helgen var det äntligen dags, familjeträffen med min fasters familj.

Vi gav oss av lördag kl 10 typ för att lämna Tösen hos Sara. Sen vände vi om igen och åkte till Ullared och såklart Gekås. Planen var att vara där typ 12-15 och det höll vi så himla bra, nästan skrämmande.

Många julklappar och födelsedagspresenter inhandlades.

Efter Ullared åkte vi direkt till Väröbackas kyrkogård där vi hälsade på min farmor och farfar.

När vi satte oss o bilen fick vi en liiiten hälsning som gav mig rysningar. Vi hade lyssnat på Spotify genom min mobil, när vi starta bilen hoppar den automatiskt till cdn som satt i, det var Lukas och det ville jag inte lyssna på så jag tryckte över till radio, där jag tidigare hade bytt kanal från mina vanliga, då spelades Angles med Robbie Williams, som min kusin spelade på farmors begravning, både i kyrkan och hemma på middagen efter. Jag kunde inte höra den låten på säkert ett år utan att fälla tårar, nu tänker jag mest bara på dom när jag hör den.


Resten av kvällen bjöd på mycket mat och efterrätt, prat och trevligt umgänge.

Vi hade bestämt oss för att sova över, bästa beslutet på länge. speciellt när de andra var tvugna att åka.

Vi sov dessutom sååå gott allihopa. Vi vaknade kl tio allihop. Det bjöds på smarrig frukost och mer lek för Lukas.

Anders, min fasters man som är lokförare, plockade fram en stooor låda brio tåg. Det byggdes hej villt. Tillslut fick vi sätta stopp för att bege oss hemåt. Ett snabbt stopp på Gekås, 30 min från bil till bil ��

Tösen fick komma hem hon med, galet vlad blir hon när man kommer ��



 



 

 


Lukas ska spendera fredag kväll med mormor o morfar, han har bestämt precis vad som ska göras ��

 
 
Ingen bild

Kusin ida

10 november 2013 22:33

Men shit så sjukt att Angels spelades på radion! Dom ville väl bara säga hej från andra sidan mormor/farmor och morfar/farfar :-)

Emilie

12 november 2013 16:37

Ja verkligen läskigt var det. På ett positiv sätt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards