Direktlänk till inlägg 13 november 2013

Ledig dag

Av Emilie - 13 november 2013 20:06

Idag har vi haft en ledig dag. En så himla bra dag. Fint höstväder med.

På morgonen hade vi en bokad tid på sjukhuset. Kl 8.30 skulle Lukas göra flödeskontroll. Dom kollar först när han kissar på en knasig toalett där dom mäter hur mycket som kommer hela tiden och får nån slags kurva som ska visa att man kissar lite i börja och sen mer och sen mindre igen på slutet såklart. Därefter kollar dom med nån slags ultraljud aktig maskin att han tömmer ordentligt med. Han fick topp betyg. Men vi fortsätter att hålla koll varje år. Känns skönt.
Efter det fick han lite frukost i fiket. Vidare for vi, till mitt jobb. Vi hade en ny god fiskrätt idag som jag inte ville missa. Vi var där till 10 så jag jobbade en timma medans Lukas spelade på plattan. Maten var supergod. Laxfärsfyllda spättafileer med vitvinssås. Liiite för fint för en dagens lunch.
På väg hem kom jag på att Rille hade lunch så vi förgyllde hans dag med ett besök :)
Hem och bytte om och upp till stallet. En promenad med Herkules fick det bli. En mycket nöjd Lukas.
Vi stog och borstade Pondus efteråt och pratade om vilken bra dag vi haft, typiskt nog blev Pondus lite skrämd och knuffade till honom. Det skrämde även Lukas, synd men jag hoppas han glömmer tills nästa gång.

Under kvällen har vi mest myst och ätit mat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards