Direktlänk till inlägg 9 september 2014

Läggdags

Av Emilie - 9 september 2014 21:22

Oftast är det väldigt enkelt att lägga Lukas. Men... Om klockan går liite för långt efter 19, är det hopplöst. Idag däckade jag till en stund i soffan, efter en lång och välspäckad måndag. Lukas satt med dosan och zappade runt lite och startade om en del favoritprogram. När jag tillslut vaknade till liv var ett program slut och alfons skulle ju såklart bara kolla på nästa med... Men då slog han bakut. Lägger sig hjälplös och vägrar... Trött som jag var orkade man ju liksom inte med det oxå. Tillslut efter mycket tjat och gnat fick Richard bära upo honom varpå han fick sova själv, och det vet vi ju att han inte är så bra på. Han kom upp massa gånger medans jag vek tvätt och många "hot" hanns med, men inget hjälpte. Tillslut gick jag ner och han kom efter, upp igen men nu stannade han iaf. Men med högljudda protester, märkligt nog tystnade han ganska snabbt. När jag kollade till honom hade han tänt och sen somnat på golvet med puffen som kudde. Utan pyjamas, för det ville han inte ha...kallt, speciellt på golvet :) lille knasungen fick komma upp i sängen igen och sov gott vidare.

På senare tid har vi fått lära oss mer och mer att vara konsekventa, som med bilbältet, han kan själv men orkar sällan. Men nu efter ett par veckors "boot camp" går det för det mesta bra.Det vände när jag till slut bbörjade köra en gånf utan att han hade bälte på, och då helt plötsligt åkte det illa kvickt på...

Han är kanske liiiite bortskämd bara men vi jobbar på det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards