Alla inlägg under mars 2011

Av Emilie - 5 mars 2011 12:10

Igår hade vi fredagsmys ihop med Fidde och Lisabeth.

Vi åt hamburgare, Lukas gillade det med. Han fick småbitar av en hamburager, tomat, gurka, lite brödbitar och lite ost med. Han var störtnöjd. Han har ätit så himla bra denna veckan, så det värmer hjärtat, speciellt när det har varit lite dåligt med det på senaste tiden i alla sjukdommar.

Vi tittade på På spåret, Skavlan och sen tittade jag och Lisabeth  på den underbara filmen Stekta gröna tomater.


Det strular med att lägga in bilder och länkar, tråkigt!


Jag älskar i den filmen repliken "the seacret's in the sauce"

eller när hon råkar köra på bilen sex gånger.


Har ni inte sett den så är det helt klart dags, den är ju från 1991, men en toppenfilm.


Idag vaknade Lukas kl 8 som vanligt, jag bad Richard ta honom för jag hade vart vaken mellan 6 och 7 för jag kunde inte sluta hosta. Han tog honom och jag somnade snabbt om, tack och lov. Sen efter ca 15 minuter kom det små trippande steg, jag hörde hur han kom och kikade in och sa "mamma" precis som aaah här var du. Sen sprang han ut till pappa igen och sa "mamma!" som att ja pappa mamma var där inne. Sen kom Lukas tillbaka och kröp upp till mig. Då var det inte läga att somna omigen, men det gjorde Richard. Som en stock! Så tack för den sovmorgonen på 15 minuter. Hoppas jag får en bättre imorgon.


I eftermiddag ska jag åka in till stan och träffa Sara, Linda och Linda. Vi ska ju spela lite badminton och sen äta lite middag. Två av oss har vart sjuka i veckan så det blir nog toppklass på spelet :)

Men vi gör ju det för att det är kul.


Just nu tittar jag på damernas 3mil. Spännande. Hoppas det går bättre än för stackars Hellner igår som inte hade en chans i stafetten att ta Northug.


Lite sorglig att vara inne i detta underbara väder, men jag ska ju ta mig ut sen och resten av kvällen så då sitter jag gärna i soffan nu. Mednas Lukas sover.


Trevlig helg!

Av Emilie - 3 mars 2011 21:59

Just nu håller jag på att undersöka sidan SaveSmart.se

En sida med potential. Som medlem i savesmartfår man ta del av förmånliga mängdrabatter. Man lämnar sitt intresse, som just nu kan man lämna sitt intresse för att Savesmart ska handla upp ett billigare elpris till sina medlemmar.

Det blir en slags mängdrabatt, och ju fler som anmäler sig desto bättre pris.

Går gärna in och kika där.


Givetvis finns där många fler erbjudnaden. Just nu kan man bl.a köpa ett Jamie Oliver köks set med en rabatt på 49%. Rätt bra deal skulle jag säga.

Av Emilie - 3 mars 2011 21:35

Ja innan idag "tipsade" jag ju om en film, eller en skådis i en film.

Nu vill jag tipsa om en blogg.


 


Calle Schulman bloggar ihop med spelsajten Paf. Ju fler läsare han har desto mer pengar skänker Paf till något välgörande ändamål. Så gå in och läs, varje dag!

Av Emilie - 3 mars 2011 08:58

Igår kväll tittade jag på filmen Burlesque.

Ja storyn hade man ju sett förr, Coyote Ugly. Men det fanns en liten detalj som höll mig fängslad. Cam Gigandet.


   


Ja, det var väl vad jag hade och säga för den hår gången. Nu blir det påklädning här hemma och sen åker vi nog hem till farmor tror jag :)

Glöm inte kolla på skidskyttet idag!!!

Av Emilie - 2 mars 2011 10:02

Igår kväll var vi på första föräldramötet, spännande!


Det verkar funka bra där, alla barna är tydligen väldigt lugna och behagliga att göra med. Det märks ju på föräldrarna med. Alla var lugna och relativt tysta. Så det lyser väl igenom på barna.


Fidde och Bettan var barnvakt så vi kunde vara med båda två. Det var trevligt. Tack för hjälpen!!

Det hade gått jättebra här hemma med under tiden, oväntat!! :)

Lukas älskar ju sin Tidde!


I måndags till dagis ville Lukas promt även ha med sig sin gosemus. Jag hittade den bakom soffan på morgonen i jakten på jobbmobilen. Sen ville han inte släppa den. Den fick han som bebis av sin andra farbor, Henke, med familj.

Igår ville han ha ytterligare ett gosedjur med sig. Sin föredetta, Kanin. Men lappen är ju så utsliten så han brukar inte vilja ha den lika ofta för det.

Nästan tur att vi är hemma idag då för snart skulle han väl ha med sig alla nallar.

Idag är vi faktiskt hemma för min skull.

Även jag drabbades igårkväll av den härliga ögoninflammationen.

Vaknade vid 4.30 och kunde inte öppna ena ögat. Och det rinner lite långsamt härligt sen dess :)


Ögoninflammation och arbeta på restaurang går liksom inte riktigt ihop. Så det var bara att stanna hemma idag.

Idag är det givetvis en ev de goaste rätter vi har. Lax med kokt potatis, dillcrème och pressgurka till det. Så himla typiskt!!!

Det brukar vara sjukt mycket folk då med. Men som tur är så finns det två praktikanter på plats. Så dom ska nog klara sig.

Dessutom är det taccos imorgon, ännu en kioskvältare denna vecka, precis som schnitzeln igår. Imorgon har vi dessutom en begravning som ska äta landgång 13.30 Perfa!!!Jag lär ju inte kunna jobba imorgon heller.


Frågar är vad vi ska sysselsätta oss med de här dagarna, nån som har något förslag???


Idag har Lukas matat Tösen, lekt med hennes mat som hon inte åt upp, sen lekt med hennes mat i vattnet, tills han blev dyblöt. Efter det har vi spelat piano och trummor. Klockan börjar ju tackochlov närma sig lunch och sova middag. För det ska jag kansk med göra idag. Eller om jag kolla på film under tiden, det är ju också ett bra förslag.

I eftermiddag ska jag nog baka frallor. Så vi har något gott att bjuda våra sena eftermiddagsgäster, Ola, Marina och Elsa.


På lördag ska jag träffa kompisarna Sara, Linda och Linda. Vi ska spela lite badminton, hur det går för mig vet jag ej, får tar det lugnt. Och sen efter det ska vi gå ut och käka på Jensen Böfhaus. Någon som vart där?? Som det känns just nu kan jag nog köra själv. Lär inte tåla nåt glas vin. Smidigt med att ta oss från plats till plats. Lukas börjar bli trött här nu, han vaknade ju ändå 6.30 och var ledsen. Han somnade om två små omgångar, sen var det ingen idé att försöka mer eftersom klockan var 7.45 och jag behövde ringa dagis.


Nu ska här donas lite till. Ha en trevlig dag!

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards