Alla inlägg under september 2012

Av Emilie - 5 september 2012 20:33

Oj oj oj, mina ben är typ fortfarande avdomnade sen jobbet.

Stämplade in 8.00 och ut 16.45, satt typ 10 minuter medans jag slängde i mig maten.

Idag hade vi ju Leif Mannerström på besök och han drog dit en del folk.

En riktigt bra dag har vi 230-250 gäster. Vårt rekord ligger på 340 efter två stora grupper extra en dag. Men det slog vi lätt idag. Vi kom upp i ungefär 460 gäster. Helt galet!

Men vi var redo, och maten räckte preciiiiiiis. Dom hade förberett plan B, men vi behövde den inte.

Leif hade 50 böcker med sig och dom gick som smör i solsken.

Så nu har jag laddat med lite "lchf snickers" och ska lägga upp fötterna högt i soffan och titta på Valentines day :)

Richard jobbar fortfarande. han hade en paus 16-17.32 när han hämtade lucke och fick i sig lite "mat"


Imorgon kommer dom och byter fönster :)

Yay!!!

Av Emilie - 3 september 2012 20:59

Idag.... ja... ännu en jättefin eftermiddag har vi fått. Nästan 20 grader och strålande sol, lite kalla vindar dock.

Så idag bokade Richard kärran på jobbet och vi fick tömt allt vi klippt ner och grejat med i helgen.

Nu behövs det bara lite kantklippning och jag ska öven ta en omgång i hörnet med vinbärsbusken, se om det nånå gång går att få nån ordning där. Men det skulle man visst inte göra förrän den tappat löven.


Lukas har varit jäteduktig heeela dagn, det är la härligt med ett sånt underbart barn :)

Han vaknade lätt även om han var ganska trött, han vinkade hejdå till mig i hallfönstret, vilket jag förklarade för honom sen när jag hämtat honom att jag blev jätteglad när han gör det.

Hoppas han minns det :)

Ingen kisspåse från dagis. Och Vi har fått lära oss av Tom, Lukas fröken att man inte ska fråga allt, som man gärna gör. Det är bättre att bara säga, nu går vi hem, istället för ska vi gå hem??

Och det funkar ju. Jag hejjade på Lukas när jag kom in på dagis, sa till honom, nu ska jag hämta dina saker och sen ska vi åka hem. Han köpte det och kom före mig till grinden. Det händer typ aldrig.

Nu när man fått det påpekat så kommer man på sig heeela tiden att man frågar om han vill göra saker hela tiden, när man egentligen menar att uppmana honom att göra det. ex. ska vi gå och kissa nu? istället för nu går vi och kissar. osv. Det känns ju lite hårt att säga vad han ska göra hela tiden, men man slipper många diskussioner, och han förstår ju vad jag vill lättare.


Imorgon börjar uppladdningen inför Mannerström på onsdag, ska bli väldigt spännande.


Vi bestämde oss också för att gå ut och äta på fredag, som en liten kick off. Vi har ju ännu inte kommit iväg på nåt tillsammans efter att vi inte kom iväg till Barcelona. Nu ska vi iaf till Gräddhyllan i Växjö. Det ser vi alla mycket fram emot. Vi hade sån tur att dom öppnar igen på fredag efter att ha stängt en tid, antingen efter sommaren eller under sommaren. Så förhoppningsvis blir det nåt extra speciellt på menyn, det väntas ju även fint vinpaket.

Det är så gott med riktigt god mat med rätt vin till. Ååååh I cant Wait!


På lördag blir det även 3 års kalas för Judit. Det ska bli skoj. Lukas har redan valt ut presenten :)

Av Emilie - 2 september 2012 10:18

Typiskt nog tog jag aldrig något förekort innan vi började med vår alldeles för stora rabatt.

För att få något liv i den så la vi i lite stenar och byggde upp en extra etapp.

   


Det som vi sparade i rabatten var de små buskarna, en rhodendendron och en anna liten sak, tyvärr så hamnar det ju ganska mycket snö på dom vintertid. Allt från taker brukar hamna på dom så dom åker på en del stryk varje vår.

Jag satte då, första sommaren, för tre år sen lavendeln, de lite högre tuvorna som är kvar än idag, det var det enda ni såg på min före-bild igår. Eftersom dom växer sig så höga nu satte jag dom innte vid trappan och väggen istället så dom inte ska gömma allt annat. Jag klippte dock ner dom nu eftersom dom blommar över.


 

I 25-års /inflyttningspresent av min faster fick jag vår släktros, den som står precis jämte trappan.  Perfekt där. Här ser ni även mossfloxen, med de rosa blommorna på. Som igår hade brett ut sig säkert en meter brett, dom täckte hela stenarna neråt och täckte marken ända bak till buskarna. Dom fick sig en rejäl klippning igår.

Hoppas dom blommar lite finare nästa sommar för jag minns knappt att dom blommade i somras.


 


se så fint övervuxet och ogräsfyllt det var :)


 

Men nu så. Alla växtrer är perenner, det bästa ord jag lärt mig sen vi skaffade hus. Även ljungen är perenn(kommer nytt varje år)  Så jag hoppas innerligt att deom håller sig.

Så nu är där lavndel ut med väggen, buskarna fick svärmor med sig hem, sen i mitten en höstanemon, den med rosa blommor, jämte är det nåt fint med gula blommor och sen utanför dom blå/lila balongblommor tror jag dom kallades, innan dom slår ut ser det ut som en ballong. Mossfloxen ovanpå stenarna är klippta och frisserade till lagom nivå. Och här nere är det ljung på sidorna och några söta blå/lila blommor som även som ska växa ut lite och förhoppningsvis växa samma och bre ut sig lite. Rosen syns inte helt men den har växt ganska mycket nu ser jag :) Jag hoppas kunna visar er en fin höstbild nästa sommar när dom växt till sig lite och så...


Idag är det träningsverk och tv som gäller, det regnar och är trist ute så jag är riktigt glad att festplanerna i helgen blev inställda och att jag stannade hemma och kunde ligga i linne och få detta gjort. Nu blir jag lyckligare varje dag jag kommer hem från jobbet och får se mitt fina arbete :)

Av Emilie - 1 september 2012 20:36

Nu är det klart...11-16 höll jag på, inkl. fika paus med svärföräldrarna.

Det var bra att dom kom, dom fick med sig två buskar och två tuvor från ena Irisen vid dammen.



 


Av Emilie - 1 september 2012 10:31

 


Här har vi dagens projekt.

Grabbarna tvingade jag med till stan igår efter jag kommit hem från jobbet.

Lukas behövde även skor. Så Eurostop blev ett bra stopp. Billig och bra skoaffär och Blomsterlandet.

Lukas fick två par skor för 250:- från rea hyllan, ett par till nu och ett par i lite större storlek. Till nästa sommar kanske.


Dagens projekt ska bli intressant, där är såååå överväxt just nu, gillar inte det alls. Jag gillar ju perenner så jag har inhandlat många fina höstperenner som ska fyllaa på, det ska klippas lite och flyttas lite i landet tror jag. Sen till sommaren fyller jag nog på med lite sommarblommor, det kommer även sättas lite vårlökar. Det ska nog kunna bli bra :)


Lukas hade ingen kisspåse med sig hem från dagis varken torsdag el. fredag. Och nyss komm han i halvpanik, jag måste bajsa. Och det gick ju jättebra. Han har sagt det ända sen eurostop igår, men det har bara kommit pruttar flera gånger, det kan ju inte vara lätt att känna skillnad så här i början.

Nu börjar solen komma fram mellan molnen med, så bara jag lyssnat klart på Melodikrysset idag så ska vi ta oss ut, jag och Lukas iaf.


Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards