Alla inlägg under november 2011

Av Emilie - 3 november 2011 09:15

idag sov vi visst till 8.30 det var lika skönt som det är stressande.

Vi ska ju hinna äta lite ...ojdå där fick vi smoothie i soffan mä. tur att den är mörk så det inte syns.


Vi ska ju hinna ut en sväng med Tösen och gärna åka ner till småfolket och busa lite innan dagis.

så med det sagt är det nog dags att sätta fart :)

Ha en bra dag allihop!

fast statistiken visar att de flesta av er läser på kvällen, precis som jag så trevligt kväll!

Av Emilie - 2 november 2011 23:28

Vi har haft lite avlopps problem i köket. Kanske för att det var en Martin Timell wannabe som bodde här förr.

Men i Hillerstorp finns den bästa och snällaste rörmockaren. En stammis till oss, speciellt det senaste när han har grejat i badrummen på hotellrummen som har renoverats.

Jag rådfrågade honom lite idag, så jag fick låna hans rörrensar högtryckstvätt.

Äntligen flyter det på som det ska. Inga stopp och vacuumventilen funkar som den ska.

Det luktade inte hallon, men gick ganska smärtfritt.


Vad jag tyckte om dagens Kalla fakta får vänta till imorgon, det finns inte tid till nu.


Idag var jag snabbare än snabbast in och hämtade Lukas i sängen när han började mumla vid 7 tiden, han halvsov när jag bar in honom till mig, och han somnade om. Vi sov till 8 och sen slumrade vi lite till, 8.30 kämpade jag upp oss från sängen. Så himla gott med lite sovmorgon mitt iveckan :)

Lukas ville inte gå ut och inte gå till dagis idag, men det gick ganska bra ändå.

Vi tog en promenad med Tösen och stannade till på den lite större gatan för att titta på bilar. Det är Lukas lycka, att stå där och titta på bilar.Det kom många bilar, några lastbilar, stora bilar, traktorer och grävmaskiner. Så han var lycklig. Efter ett stund gick vi hem med Tösen och åkte till jobbet/dagis.


Lukas och Rille hade gympa efter dagis/jobb. Han hade vart jätteduktig.

Han hade sagt sitt namn när dom kollar vilka som är där och han hade t.o.m varit björn i Björnen sover.

Jag blir så glad när han gör sånna framsteg, när han inte är blyg längre bland folk han träffat några ggr.

Han hade sjungt med och gjort rörelser till en del sånger med.

Tråkigt bara att jag inte får se, den gången på avslutningen jag kan få se, lär han inte göra det när det är massa extra människor där och tittar.

Men det är kul för grabbarna att ha nåt eget.


På fredag är Rille ledig, så bara en dag kvar för Lukas på dagis denna vecka, fusk!

Det kan behövas för i helgen blir det  ju full fart.


Gonatt!

Av Emilie - 1 november 2011 22:04

Jag vet inte vad jag ska tycka.

Visst så borde ju dagispersonal ha överblick över all barn.

Och nu kan jag inte hela historien om exakt vad som hände.

Men det största problemet med den här pojken var väl att hjälmen han hade på sig inte var säker och släppte under tryck. Är inte det mer kritik mot kommunen??


Lukas dagis är ju ganska stort som får ha upp till 90 barn totalt.

Då är det ju ganska många pedagoger samtidigt och förhoppningsvis de flesta ögona är utspridda på barnen.

Men visst står de och prata ett par stycken ibland, inte så konstigt tycker jag. Dom är ju människor.

Jag tror ju mer att man borde se över miljöerna och all utrustning istället för att skylla på personalen som dom verkar göra på Kalla fakta. Vi får väl se imorrn vad dom säger.

Jag får väl zappa lite för jag vill ju även titta på Greys Anatomy.




Av Emilie - 1 november 2011 21:45

Vi började dagen extra tidigt för att njuta fullt av den....nä just det, det var bara Lukas som tyckte det var en bra idé att gå upp kl 7. Och frågar man om vi inte ska ligga och gosa lite i mammas säng så börjar han nästan gråta. Näää titta TV!!! jaja! täcket får följa med. Jag halvsover och han tittar på tv. Bra deal.

Tills han börjar fnissa och skratta då sitter han och busar med Tösen som ligger jämte.

Han killar henne, för hon har lagt sig på rygg med huvudet ganska nära honom.

Då var det även hög tid för frukost, för det ville han, tack och lov inte ha vid 7.


Lukas har idag nästan klätt på sig själv, bra att öva när dte finns tid. Men sen fick vi hasta runt kvarteret med Tösen så hon fick komma ut innan vi åkte till småfolket.


Där var en del folk, men jag trodde på mer. Det var en härlig blandning dock. Många bebisar och en del äldra i Lukas ålder. S¨det var inte jättemånga vi kände igen.


När vi skulle hem så fick Lukas sån beslutsångest att vi inte kom nånstans. Upp från småfolker är det nämligen både trappa och backa, där man kan köra vargnarna. Han går halva backen och ångrar sig, och vill gå i trappan och sen fortsätter han så om och om igen. När han väl kom upp med lite hjälp av Judit och Jessica tror jag, så kom han inte längre igen, han skulle gå balansgång runt cykel ställs området och även där kan man välja att ta de tre små trappstegen eller gå jämte, han valde att gå jämte, men väl uppe ångrade han  sig, då satte jag stopp. Sen tog det evigheter att komma till bilen. Vi hittade ett sätt att ta sig framåt, tills det kom en kvinna och la sig i. Lukas gick en bit efter mig Men när hon kom så började hon prata med honom och han gick ut i gatan, en lugn gata. Så vi fick börja om och till slut fick jag bära honom iaf.

Det tog oss 45 minuter att ta oss hem inkl. snabb handling.


I eftermiddags gick vi ut och lekte med Jesper, i trädkojan. Men klockan sprang iväg och jag behövde gå in och byta om inför stall tjänst. Då fick Lukas "psykbryt". Han hade väl så kul där uppe med Jesper att han bara bröt ihop. Jesper ville gå ner och gå in så han blev ensam. Det slutade med att jag fick klättra upp och hämta honom. Han ville varken stanna eller gå ner. Det är inte sååå lätt att klättra ner med ett barn i armarna, men det gick.


Även ikväll har han hjälpt till att laga middag, han gillar att vara med i köket.

Imorgon blir det dagis som vanligt. Det ska bli skönt med lite vardag igen.


Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards